Στένωση Πυελοουρητηρικής Συμβολής

Η πυελοουρητηρική συμβολή (ΠΟΣ) είναι το τμήμα των ουροφόρων οδών που συνδέει την νεφρική πύελο με το ανώτερο τμήμα του ουρητήρα. Αν αυτή η μετάπτωση από την πύελο στον ουρητήρα στενέψει τότε η παροχέτευση των ούρων δυσκολεύεται και αυτά λιμνάζουν στην νεφρική πύελο. Αυτή η πάθηση ονομάζεται Στένωση Πυελοουρητηρική Συμβολής και η θεραπεία της λέγεται Πυελοπλαστική.

Αυτή η απόφραξη οδηγεί σε μια προοδευτική διόγκωση της νεφρική πυέλου, και είτε είναι ασυμπτωματική είτε έχει ως αποτέλεσμα τον πόνο, τις συχνές ουρολοιμώξεις, τους νεφρικούς λίθους, ή και την σταδιακή πτώση της νεφρικής λειτουργίας.

Αν και οι περισσότερες περιπτώσεις διαγιγνώσκονται και θεραπεύονται στη παιδική ηλικία, σε κάποιες άλλες η νόσος είναι ασυμπτωματική και σε ήπια μορφή και μένει αδιάγνωστη- αθεράπευτη, μέχρι την ενηλικίωση ή και ακόμα την μέση ηλικία του ανθρώπου.

Ένα χαρακτηριστικό σύμπτωμα είναι ο πόνος στο νεφρό κατά την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών ή υγρών. Αυτό συμβαίνει γιατί λόγω της απόφραξης το νεφρό δεν μπορεί να σπρώξει τα ούρα προς την ουροδόχο κύστη, με αποτέλεσμα αυτά να λιμνάζουν και να διατείνουν το νεφρό το οποίο με την σειρά του προκαλεί πόνο.

Τα αίτια της είναι τις πιο πολλές φόρες η συγγενής στένωση (τη φέρει ο ασθενής από την γέννηση του χωρίς να το γνωρίζει) είτε από εξωτερική πίεση από αγγείο είτε από άλλες σπανιότερες αιτίες.

Η διάγνωση της Στένωσης της Πυελοουρητηρικής Συμβολής γίνεται από τα συμπτώματα της νόσου, και με παρακλινικές εξετάσεις όπως η ενδοφλέβιος ουρογραφία, ο υπέρηχος των νεφρών, και το σπινθηρογράφημα των νεφρών.

Η μόνη λύση σε αυτή την περίπτωση, και εφόσον η νεφρική λειτουργία το επιτρέπει, είναι η χειρουργική παρέμβαση για την διόρθωση αυτής της στένωσης.

Τρεις είναι οι πιο σύγχρονοι και ελάχιστα επεμβατικοί μέθοδοι για την διόρθωση του προβλήματος:
A) Η Λαπαροσκοπική διόρθωση Στένωσης Πυελοουρητηρικής Συμβολής
Β) Η Ρομποτική διόρθωση Στένωσης Πυελοουρητηρικής Συμβολής